Sömnlöshet-Sömnproblem - Hypnos. Aldrig mer sömnproblem, ta hjälp av hypnosterapi bota sömnbesvär.

Hypnos för sömn, Aldrig mer sömnlöshet ta hjälp av hypnosterapi, Ta. första steget nu och börja se känna förändringen växa nu och kontakta Inre Hälsa så kommer ditt liv att börja förändras nu

Hypnos för sömnbesvär

Forskning visar att hypnos är effektivt för att optimera sömnen. En studie visade att hypnos hjälpte 90% av deltagarna att somna lättare.

Hantera sömnlöshet & sömnproblem med hypnosterapi
När du ska sova är det vanligt att du vänder och vrider dig. Brukar du titta in väggen eller taket när du ska sova? Känner du dig frustrerad att dina tankar inte kan stillas? Är du den som läser böcker eller lyssnar på musik för att bli trött? Slutligen somnar du men sover då bara en timme eller två, bara för att vakna på grund av en mardröm eller av någon okänd anledning? Därefter kommer nästa utmaning – att somna om! Oftas görs samma rutin om och om igen för att försöka somna.

Ibland har du tur och lyckas somna inom några minuter efter att du lagt dig. Då ringer väckarklockan. Din dag har börjat och du känner dig fruktansvärt trött och utmattad av din sömnbrist. Du känner dig berövad din sömn som ska förnya din energi. Du undrar hur du ska göra för att klara dig igenom hela dagen.

Har detta någonsin hänt dig? Bristande sömn kan variera på många olika sätt, idag finns det över 70 miljoner människor i hela världen som drabbats utav någon form av sömnstörning.

Om planering av dina sovrutiner

Du har tur! Hypnos för sömn har visat sig vara en av de mest effektiva och naturliga metoderna för att hjälpa människor att få riktiga sovrutiner. Det är vad det undermedvetna sinnet fastnar i somt hindrar dig från att somna eller att få en djup, vilsam, sömn. Ibland kan problemen vara djupt rotade i sinnet. Ibland har sömnbrist utvecklats under det senaste året och till slut har sömnen blivit oregelbunden.

När den oregelbundna sömnen blir långvarig kan den väsentligt påverka vårt fysiska, psykologiska och emotionella tillstånd. Även kan dålig sömn vara orsaken till ångest, depression och oro. Hur som helst kan de olika sömnproblemen som exempelvis nattskräck, ensamhet, mardrömmar m.fl. lösas med hjälp av hypnosterapi.

Läs mer om mig, hypnosterapeut Niklas Lindvall

Boka tid för sömnbesvär/sömnproblem-behandling/hypnosterapi

8 tips mot sömnproblem – så slipper du dina sömnbesvär

Har du svårt att sova? – så har du hittat till rätt stället! Här tar vi upp vardagsproblem kring sömnproblem. Sömnlöshet har stor inverkan på sociala-, arbets- och familjelivet.

Vad är sömnlöshet?
Sömnlöshet är att en person har svårt att sova under en längre tid eller så kan man inte alls sova. I de flesta fallen har sömnproblemen sitt ursprung från konturneligt stress i vardagen och i privatlivet. Sömnproblem ger oftast både pysiska och fysiska besvär under en längre period. Sömnbesvär påvervarkas oftast av överskottsenergi för att människor har ofta för högt blodsocker eller motionerar för lite.

Varför lider jag av sömnbesvär?
I de flesta fall orsakars sömnlöshet av stress i vardagen. När du ska sova så arbeta hjärnan med  bearbeta och städa uppbland alla dina tankar. När en persons tankar bottnar i problem och besvär, är det svårt för både själen och kroppen att få ny energi till nästa dag. Då skapas ett ont beteendemönster som är mycket svårt att bryta och ändra på. Det flesta människorna försöker bota sina sömnproblem med hjälp av mediciner, vilket i princip är att jämföra med att sopa problemen under mattan, i stället för hitta grundorsaken till ens sömnbesvär och vad de egentligen har sitt ursprung ifrån.

Hur gör jag för att somna lättare?
Första steget är att inse är att du inte kan lura  din kropp med mediciner.  Andra steget är att hitta grundorsaken till din sömnlöshet och då kommer du på kort tid att få lättare att somna.  Men det finns några vanliga knep som du kan testa innan du söker professionel hjälp.

Nedan kommer 8 enkla tips som du kan ändra på i din vardag för att få tillbaka din sömn och energi.

Värdesätt din lediga tid
Ta inte med arbete hem. Fundera på hur du ska kunna släppa dina tankar från jobbet när du kommer hem, så minskar du risken för sömnbesvär.

Förbjud TV, mobiler, läsplattor och datorer i  sovrummet
Det ”blå ljuset” som kommer från tv-apparater, mobiler, läsplattor och datorer stör sömnen. Men inte bara det, regelbudet användande av digitala maskiner i sängen kan göra att din hjärna inte längre förknippar sängen med sömn, och därmed gör det svårare att somna.

Innan läggdags ska du inte röka eller dricka kaffe eller te
Din hjärna har kopplat ihop rökning, kaffe och tedrickande att detta piggar upp dig. Båda kaffe och te innehåller stimulerande ämnen som bidrar till att motverka sömn och kan på längre sikt ge dig sömnbesvär.

Se till att du ha en behaglig temperatur i sovrummet mörkt och svalt
Har du fel temperatur i rummet gör detta att du kan sova oroligt eller att du vaknar ofta.

Regelbundna sovtider
Om du inte har regelbundna sovtider kan detta störa din dygnsrytm och ge dig sömnbesvär.

Titta inte på klockan när du vaknar mitt i natten
Detta beteende gör att du blir stressad och kan orsaka sömnlöshet på längre sikt.

Regelbundna mattider och ät inte innan du ska lägga dig
Om du har sömnbesvär är det viktigt att du har regelbundna mattider och inte äter innan du ska sova.

Powernap underdagen
Ibland kan det var skönt att sova efter maten men detta kan påverka din “sömnkvot”. Mitt tips är att ha en fysisk aktivitet som reducerar och minskar risken för dina sömnproblem. Generellt bör du ta sömnbesvär på allvar.

Följ våra 8 råd och ta bort dina sömnbesvär. Om dina sömnproblem ändå inte försvinner, så överväg professionell hjälp nu.

Sömnproblem kan övervinnas – Bota sömnlöshet redan idag? Boka tid