Sport hypnos & Mental träning Vägen till framgång för idrottare

Sport hypnos & Mental träning

Sport hypnos & Mental träning

Hypnos ger effektiva resultat när du kombinerar det med mental träning. Har du svårt att uppnå resultat inom din sport eller idrott? Då är hypnos i kombination med mental träning det rätta sättet att hjälpa dig till nästa nivå.

Ta chansen att nå toppresultat med hjälp av den här djupare formen av mental träning. Det vi fokuserar på är att förfina tekniken, skapa nya muskelminnen, lära dig att slappna av vid viktiga tävlingar och prestera på topp när det gäller.

Elitidrottsmän som utnyttjar styrkan i hypnos

Det finns många kvinnor och män inom elitidrotten som utnyttjar hypnos för att nå nästa nivå. Det är idrottsutövare som har förstått hur effektivt det hypnotiska tillståndet är i kombination med mental träning. Icke professionella har också insett hypnosens positiva effekt. Barn och ungdomar i USA utnyttjar också hypnosens kraft för att lära sig koncentration och att komma vidare till nästa nivå. Hypnos i kombination med mental träning är helt överlägsen.

Hur kan Hypnos vara så effektiv inom idrott?

Vårt undermedvetna består av positiva saker som händer oss och negativa saker som möter oss. Allt detta blandas ihop och skapar vårt egna livsmanus som blir våra automatiska beteenden. Detta är vad vi känner till och dina reaktioner bygger på det du har lärt dig tidigare som barn.

Ditt livsmanus tillhör det undermedvetna som står för 88 % av sinnets kraft och 12 % som är ditt medvetande, vilket hjälper dig att fatta logiska beslut. I hypnos arbetar man med det undermedvetna, den delen som är 88 % och som är så mycket starkare än de medvetna tankarna. I det medvetande sinnet finns det ett slags filter som sorterar all information som ska läggas i det undermedvetna.

Filtret skyddar dig mot ny information som vill lägga sig i det undermedvetna. När ny information kommer så undersöker filtret den genom att det undermedvetet kontrollera om informationen stämmer mot det som redan finns, och vad du tror ska vara sanning. Om informationen inte stämmer släpps den inte in i det undermedvetna.

Låt oss tänka att dina föräldrar har sagt att du inte är smart och du kommer inte att uppnå något i ditt liv. Om någon idag skulle säga att du är smart och kan lyckas med vad du vill, så skulle du inte tro på det eftersom ditt undermedvetna sinne är programmerat att tänka att du inte är särskilt smart. Ditt undermedvetna kommer inte att tro på den nya informationen och då släpps den inte in.

Genom hypnos kan vi pausa filtret och då får du tillgång till det undermedvetna vilket ger dig möjligheter att lära om. Det är därför som hypnos är så effektivt när man vill förändra ett beteende eller ett tankemönster.

Vägledning via hypnos

En hypnosterapeut som är utbildad kan enkelt guida dig igenom en självförbättrande process. Med min professionella hjälp kommer du i kontakt med ditt undermedvetna och i och med det kan du lätt ta in information. Det gör det möjligt för dig att absorbera all information exakt som ett barn gör, vilket gör att du kan lära dig nya saker utan att tänka medvetet.

Vårt mål är att göra dig mentalt stark med hjälp av hypnos. Gemensamt sätter vi upp realistiska mål och du får hjälp att koncentrera dig på det som du ska inrikta dig på.

Min roll ersätter inte på något vis en tränare. Det som tränaren och coachen ansvarar för är det fysiska och tekniska. Mitt ansvar är hjälpa dig att träna in tekniker under hypnos vilket skapar snabbare muskelminnen och bidrar till att du snabbare kan ta dig till nästa nivå.

Blockeringar inom idrott

Blockeringar finns hos alla och de gör att du inte kan prestera på topp. I hypnos finner vi roten och hittar då orsaken till ditt nuvarande problem. När vi har löst upp eventuella blockeringar så fyller vi på med ny positiv energi, positiva suggestioner och det är där vi strukturerar om till en ny karta. Det finns olika tekniker som hjälper dig att släppa det som hindrar dig från att vara den bästa du kan vara.

Har du svårt att nå resultat?

Om du har svårt att nå det resultat du vill trots stora ansträngningar så kan djupare mental träning med hypnos hjälpa dig att nå ditt mål med att öka din prestationsförmåga. Med hypnos kan du lära dig att slappna av så att du när det verkligen gäller kan prestera på topp inom olika områden. Du skapar nya muskel- och kroppsminnen och kan släppa taget om det som begränsar dig.

Viktigt för att nå framgång:

Avslappnad lugn och samlad

Spänningar skapas lätt i kroppen i pressade och stressade situationer. Hypnos och självhypnos kan hjälpa dig att reducera stress när du får tillgång till din fysiska och mentala avslappning. Det som händer är att jag hjälper dig bearbeta de spänningar du har och skapar känslor av lugn och harmoni. Ett viktigt syfte är att ditt undermedvetna tar kommandot över ditt medvetna jag och utför jobbet utan störningar. Du kommer känna dig mer nöjd och få en ökad känsla av glädje och frid.

Positivt Självprat:

Den interna dialog du för med dig själv eller det du säger högt om dig eller en situation kallas för självprat. Forskning visar att självprat innehåller 150-300 ord/minut. Det finns positivt och negativt självprat. Negativt prat med dig själv skapar begränsningar och handlar om dåtid, framtid och slutresultatet. Med hypnos kan du snabbt och lätt bli hjälpt till att förändra ditt självprat att bli mer positivt och därmed förändra förutsättningar att lyckas. Det gäller att du blir medveten om att den negativa kritik du ger dig själv kan vändas till positivt självprat.

Koncentration:

Det kan vara svårt att fokusera och koncentrera sig vid olika situationer. Människor kan lätt bli störda av det som händer runt omkring. Att tappa koncentrationsförmågan kan bland annat bero på en känsla av att vara otillräcklig, dåligt självförtroende och distraherande saker runt omkring. Att fokusera och prestera i nuet är det koncentration handlar om. För att ta bort de blockeringar du har i ditt undermedvetna och som hindrar dig från att ha fokus och prestera på topp kan hypnos vara en hjälp.

I hypnosen tränar du dig att vara i ett tillstånd där det inte finns någon distraktion och därmed blir du inte störd av det som sker runt omkring. Du får kontroll genom självdisciplin, medvetenhet och koncentration.

Släppa taget om prestationsångesten:

Många lider av prestationsångest vilket innebär att man kan prestera på topp under träning men inte när det är dags att tävla eller gå in på en scen. Med hypnos får du redskap som mentalt förbereder dig på på det du ska prestera utan att drabbas av ångest.

Du ökar din självmedvetenhet, får förmåga att koncentrerar dig och ha fokus på nuet och det du ska prestera. Du får känsla av att allt flyter på och istället för ångest infinner sig en känsla av vinst.

Hantera rädslor:

Att känna rädsla är smärtsamt och kan orsakas av en fantasi eller en verklighet. Vårt undermedvetna kan inte skilja på fantasi och verklighet så oavsett vad som orsakar rädslan blir reaktionen lika stark. När du blir rädd stoppas inlärningsprocessen.

Det är därför viktigt att fundera på vad som får dig känna rädsla och hur det påverkar dig? Vad är det som startar känslan av rädsla?

Med hypnos får du hjälp att vända det som känns som ett misslyckande då du blir rädd till positiva tankar om framgång. Genom olika tekniker får du hjälp att utesluta negativa tankar.

Hur hanteras misslyckande:

Det är lätt att döma sig själv för misstag man gjort och misslyckade satsningar. För att bli framgångsrik och fortsätta vara det måste du sluta klandra dig för det som hänt och gå vidare.

Med hypnos kan du programmera om dig till att bli framgångsrik genom att kommunicera med sitt undermedvetna. Genom att via avslappning och visualisering bearbeta gamla destruktiva känslor och negativa beteenden får du lättare att fokusera och koncentrera dig och nå bättre resultat.

Hypnos som mental träning görs mot givna mål under en kort eller längre period. Mental träning fungerar som en muskel som behöver tränas regelbundet för att bli bättre, smidigare och starkare.

Om du är nyfiken och vill prova om hypnos som mental träning är något för dig kontakta mig för frågor och funderingar och/eller boka tid för ett möte.

Välkommen!

Några professionella idrottsmän som använder Sport Hypnos & mental träning är:

Tiger Woods
Michael Jordan
1959 Ingmar Johansson
Andre Agassi
1956 tog ryssarna med sig 11 hypnotisörer till OS i Melbourn
Wayne Gretzky

10 misstag som leder till misslyckande

  • Föreställer sig att ”misslyckas”
  • Nervositet, oroar sig för vad andra ska tänka om hur de presterar
  • Ställer för höga krav
  • Oroar sig för saker de inte kan kontrollera
  • Inget fokus
  • Att göra en massa tekniska fel
  • Tankar om att de inte är tillräckligt bra för att tävla på en viss nivå
  • Negativt självprat
  • Tillåter gamla ”misslyckanden” ta över tankarna

Områden inom Sport Hypnos/Mental träning

Alpin skidsport

Armbrytning

Backhoppning

Badminton

Bandy

Basket

Bilsport

Bordtennis

Boxning

Brottning

Bågskytte

Cykelsport

Fotboll

Friidrott

Golf

Handboll

Hästsport

Innebandy

Ishockey

Kanotsport

Längdåkning

Motorcykelsport

Orientering

Skidskytte

Skridskoåkning

Tennis

Vattensport

Volleyboll

Fotboll

Aerobic gymnastics

Aerobics

Agility

Aikido

Air hockey

Akrobatik

Alpin skidsport

Amerikansk fotboll

Airsoft

Armbrytning

Artistisk gymnastik

Australisk fotboll

B

Backe (bilsport)

Backhoppning

Badminton

Speed Badminton

Balett

Bangolf

Bandy

Baseboll

Basket

Beachhandboll

Strandfotboll

Beachvattenpolo

Beachvolleyboll

Biljard

Bilsport

Blindfotboll

Blixtboll

Bob

Bodybuilding

Bordshockey

Bordtennis

Boule

Bowling

Bowls

Boxning

Brasiliansk jiu-jitsu

Breakdance

Bridge

Brottning

Brännboll

Budo

Bågskytte

Bouldering

Bergsklättring

C

Casting

Capoeira

Capoeira angola

Cheerleading

Civil flygfemkamp

COSOM floorhockey

Curling

Cricket

Crosscart

Crossfit

Cykelsport

D

Danssport

Dart

Discgolf

Downhill

Draghundssport

Dragkamp

Dragracing

Drill

Drönarracing

 

E

Elhockey

Enduro

Enhjulingshockey

E-sport

Extremsport

F

Fallskärmshoppning

Fiske

Fistboll

Flaggfotboll

Floorhockey

Flygsport

Folkrace

Footgolf

Forspaddling

Fotboll

Free running

Freestyle

Fridykning

Friidrott

Frisbee

Frisksport

Frågesport

Fäktning

 

G

Galoppsport

Gaelisk fotboll

Goalball

Golf

Gymnastik

H

Handboll

Beachhandboll

Utomhushandboll

Handigolf

Handikappidrott

Hastighetsåkning på skridskor

Highland Games

Hillclimbing

Hinderbana

Hindersim

Hockey

Bandy

Bordshockey

Enhjulingshockey

Floorhockey

Hockey-bockey

Indoorhockey

Inlinehockey

Innebandy

Ishockey

Kälkhockey

Lacrosse

Ringette

Rinkbandy

Rinkboll

Rullskridskohockey

Streethockey

Undervattenshockey

Undervattensishockey

Hockey-Bockey

Hopprep

Hundsport

Hurling

Hängflygning

Hästpolo

I

Indoorhockey

Inlinehockey

Innebandy

IPSC (skytte)

Isdans

Ishockey

Isracing

Issegling

Isstock

J

Jai alai

Judo

Jujutsu

K

Kampsport / Budo

Karate

Karate kyokushin

Kendo

Taekwondo

Kanadensisk fotboll

Kanotsport

Freestyle forspaddling

Kajakkross

Kanot

Kanotpolo

Kanotsegling

Kanotslalom

Kanot short track marathon

Karate

Karate kyokushin

Karting

Kendo

Kick-boxning

Kidsvolley

Kiiking

Kitesegling

Klättring

Konstsim

Konståkning

Isdans

Paråkning

Synkroniserad konståkning

Korfball

Korgboll

Krav Maga

Kroppsbyggande

Kronum

Kustrodd

Kyrkbåtsrodd

Kälkhockey

Kärringkånk

L

Lacrosse

Landhockey

Le Parkour

Längdåkning

M

Maraton

Militär femkamp

Minibasket

Minigolf

Mixed martial arts / MMA

Motocross

Motorsport

Mountainbike

Mountainbikeorientering

Multisport

N

Netball

Nordisk kombination

O

Orientering

Mountainbikeorientering

Skidorientering

Precisionsorientering

P

Padeltennis

Paintball

Paradressyr

(Le) Parkour

Paråkning

Pelota

Baskisk pelota

Jai alai

Valecisk pelota

Pickleball

Poledance

Precisionsflyg

Pärk

R

Radiostyrd bilsport

Rallycross

Ridsport

Ringette

Rinkbandy

Rinkboll

Roadracing

Rodd

Kustrodd

Kyrkbåtsrodd

Tiohuggarrodd

Rodel

Roller Derby

Rugby

Rullskidor

Rullskidskytte

Rullskridskohockey

Rullstolstennis

Rytmisk gymnastik

S

Schack

Schackboxning

Segling

Sepak takraw

Shinty

Shorinjikempo

Simhopp

Simning

Sjumannarugby

Skateboard

Skateboard ramp

Skateboardslalom

Skaterhockey

Skeleton

Skidsport

Alpin skidsport

Backhoppning

Freestyle

Längdåkning

Nordisk kombination

Rullskidor

Rullskidskytte

Skicross

Skidorientering

Skidskytte

Snowboard

Speedski

Telemark

Skidskytte

Skicross

Skidorientering

Skridsko

Skytte

Slamball

Snowboard

Speedski

Softboll

Speed Badminton

Speedcubing

Speedway

Sportdykning

Sportfiske

Sportskytte

Springskytte

Squash

Stand up-paddling (SUP)

Strandfotboll

Streetbasket

Streethockey

Styrkelyft

Bänkpress

Knäböj

Marklyft

Stövelkastning

Sumobrottning

SUP

Surfski

Swimrun

Synkroniserad konståkning

T

Taekwondo

Taido

Teamåkning

Tennis

Tiohuggarrodd

Tjurfäktning

Traktorpulling

Travsport

Triathlon

Tyngdlyftning

Trampolin

Trial

Tricking

U

Undervattensrugby

Undervattenshockey

Utomhushandboll

V

Varpa

Vattenpolo

Vattenskidor

Vindsurfing

Volleyboll

Beachvolleyboll

Kidsvolley

Voltige

W

Wakeboard

Mentala träningsprogram

Om du vill må bättre och prestera mera så är mental träning ett bra verktyg. Det kräver som all träning att du är målmedveten och att du tränar regelbundet.

Inre Hälsas mentala träningsprogram är i tre delar så du hittar rätt från början. Sen kan du träna med att stärka dig själv för situationer där du vill känna säker trygg och lugn.

Rutiner för din mentala träning

Skapa rutiner och ha en bestämd tid för träningen.
Max 5 gånger i veckan i ca 15 minuter kan du lyssna på programmet.

Olika Mentala Träningsprogram

Mental Grundträning

Mental träning med hypnos

Mental Träning vid oro, ångest & panikattacker

Självbilds- och målbildsträning

Ett mentalt träningsprogram

Avspänd och fokuserad

Avspänning

Bättre sömn genom mental träning

Reducera stress genom mental träning