Sömnlöshet-Sömnproblem - Hypnos. Aldrig mer sömnproblem, ta hjälp av hypnosterapi bota sömnbesvär.

Hypnos för sömn, Aldrig mer sömnlöshet ta hjälp av hypnosterapi, Ta. första steget nu och börja se känna förändringen växa nu och kontakta Inre Hälsa så kommer ditt liv att börja förändras nu

Hypnos för sömnbesvär

Forskning visar att hypnos är effektivt för att optimera sömnen. En studie visade att hypnos hjälpte 90% av deltagarna att somna lättare.

Hantera sömnlöshet & sömnproblem med hypnosterapi
När du ska sova är det vanligt att du vänder och vrider dig. Brukar du titta in väggen eller taket när du ska sova? Känner du dig frustrerad att dina tankar inte kan stillas? Är du den som läser böcker eller lyssnar på musik för att bli trött? Slutligen somnar du men sover då bara en timme eller två, bara för att vakna på grund av en mardröm eller av någon okänd anledning? Därefter kommer nästa utmaning – att somna om! Oftas görs samma rutin om och om igen för att försöka somna.

Ibland har du tur och lyckas somna inom några minuter efter att du lagt dig. Då ringer väckarklockan. Din dag har börjat och du känner dig fruktansvärt trött och utmattad av din sömnbrist. Du känner dig berövad din sömn som ska förnya din energi. Du undrar hur du ska göra för att klara dig igenom hela dagen.

Har detta någonsin hänt dig? Bristande sömn kan variera på många olika sätt, idag finns det över 70 miljoner människor i hela världen som drabbats utav någon form av sömnstörning.

Om planering av dina sovrutiner

Du har tur! Hypnos för sömn har visat sig vara en av de mest effektiva och naturliga metoderna för att hjälpa människor att få riktiga sovrutiner. Det är vad det undermedvetna sinnet fastnar i somt hindrar dig från att somna eller att få en djup, vilsam, sömn. Ibland kan problemen vara djupt rotade i sinnet. Ibland har sömnbrist utvecklats under det senaste året och till slut har sömnen blivit oregelbunden.

När den oregelbundna sömnen blir långvarig kan den väsentligt påverka vårt fysiska, psykologiska och emotionella tillstånd. Även kan dålig sömn vara orsaken till ångest, depression och oro. Hur som helst kan de olika sömnproblemen som exempelvis nattskräck, ensamhet, mardrömmar m.fl. lösas med hjälp av hypnosterapi.

Läs mer om mig, hypnosterapeut Niklas Lindvall

Boka tid för sömnbesvär/sömnproblem-behandling/hypnosterapi

10 goda råd mot sömnlöshet – så slipper du dina sömnproblem

Om du, som många andra människor, har svårt att somna – så har du kommit rätt! Följande guide tar nämligen utgångspunkt i ett problem som är vardag för många människor. Sömnlöshet kan ha allvarliga konsekvenser för både ens arbete, familje- och sociala liv.

Vad är sömnlöshet?
Sömnlöshet är ett uttryck för att man i längre perioder har svårt att – eller inte alls kan – falla i sömn. Det är oftast ett tecken på en stressad vardag eller ett problematiskt privatliv. Sömnlöshet kan både ge fysiska och psykiska besvär på längre sikt och bör betraktas och behandlas som en regelrätt sjukdom. Att ha svårt att sova är inte samma sak som sömnlöshet. Sömnbesvär kan också orsakas av överskottsenergi på grund av för högt blodsocker eller motion.

Varför lider jag av sömnbesvär?
Sömnlöshet orsakas i de allra flesta fall av en stressad vardag. När man lägger sig för att sova, fortsätter hjärnan städa upp bland tankarna. Om alla ens tankar bottnar i bekymmer, kan det vara svårt för både kropp och själ att ladda upp för en ny dag. Detta kan skapa en ond spiral som är svår att bryta. Många människor försöker lindra sina sömnproblem på medicinsk väg, vilket i princip är att jämföra med att sopa problemen under mattan, i stället för att bena ut vad ens sömnbesvär egentligen beror på.

Hur gör jag för att somna lättare?
Din kropp är en biodator, och den kan du inte lura med medicin. Om du hittar den riktiga anledningen till din sömnlöshet, kommer du med största sannolikhet på kort tid att få lättare att somna. Det finns dessutom många olika sätt att förbättra sin sömn på, och det är naturligtvis bra att vara öppen för nya möjligheter. Utöver den professionella hjälp du kan få via olika behandlingar, kan man även göra en aktiv insats själv för att komma till rätta med sina sömnproblem. Genom att göra några enkla ändringar i vardagen, kan du få din sömn tillbaka och samtidigt få mer energi. Nedan har vi samlat 10 goda råd för hur du får in John Blund i sovrummet.

Var ledig när du är ledig
Var försiktig med att ta med arbetet hem. Använd hjärnan på kontoret och slappna av i både kropp och sinne när du här hemma, så minskar du risken för sömnbesvär.

Hitta en bra säng som passar dig
Det är inte frågan om ifall sängen är mjuk eller hård. Sängens främsta uppgift är att vara behaglig för dig, så att du lätt kan somna.

Släng ut TV:n ur sovrummet
Många människor har TV i sovrummet, och visst kan det vara trevligt. Men faktum är, att om du vänjer dig vid att se på TV i sovrummet, så motsvarar det att sova i TV-rummet. Ett sovrum är ju, som ordet antyder, ett rum vi sover i, och därför inte ska införa något som kan leda till sömnproblem.

Undvik att röka eller dricka kaffe/koffeinhaltig dryck
Detta stör också din sömn, och kan på längre sikt ge dig sömnbesvär.

Se till att hålla sovrummet mörkt och svalt
För mycket värme får dig lätt att sova oroligt eller att vakna.

Undvik att gå till sängs vid olika tidpunkter
Detta kan störa din dygnsrytm och ge dig sömnbesvär.

Undvik fysisk träning och hög puls innan läggdags
När du motionerar friges endorfiner i din hjärna som är mycket vanebildande och dessutom kan göra det svårt att somna.

Undvik att titta på klockan om du vaknar mitt i natten
Detta kan vara stressande och på längre sikt orsaka sömnlöshet.

Ät dig inte proppmätt just innan du ska lägga dig
Det kan vara svårt att somna med proppfull mage. Om du lider av sömnbesvär bör du inte äta just innan du ska gå till sängs.

Undvik att sova middag
Även om det kan vara skönt med en powernap under dagen, så kan detta även göra att du använder din “sömnkvot” innan du verkligen behöver den. Därför är det bättre att använda eftermiddagen till något fysiskt, så har du lättare att somna på natten och minskar risken för sömnproblem.

Generellt bör du ta sömnbesvär på allvar. Din sömnlöshet kan nämligen följa dig hela livet. Sömnproblem är relativt okomplicerade och lätta att komma till rätta med om man tar tag i dem på rätt sätt. Följ våra 10 råd och knocka dina sömnbesvär. Om din sömnlöshet ändå inte försvinner, så överväg professionell hjälp.